Αλεξάνδρα Δημητροπούλου
Είμαι η Αλεξάνδρα Δημητροπούλου, μητέρα δύο μικρών παιδιών, και εργάζομαι με αφοσίωση στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Παιδαγωγικής. Σήμερα, είμαι η Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Positivedu, με αρμοδιότητα τον συντονισμό και την εποπτεία των θεραπευτικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ο ρόλος αυτός περιλαμβάνει την ευθύνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εξατομικευμένων παρεμβάσεων, την καθοδήγηση της επιστημονικής ομάδας, καθώς και τη συνεργασία με γονείς, σχολεία και άλλους επαγγελματίες υγείας και εκπαίδευσης. Μέσα από αυτή τη θέση, διασφαλίζω ότι κάθε παιδί λαμβάνει ολοκληρωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη υποστήριξη, σε ένα πλαίσιο που ενώνει την παιδαγωγική με τις νευροεπιστήμες.
Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου στις Επιστήμες της Προσχολικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Derby στην Αγγλία, συνέχισα με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου το 2010. Η απόφασή μου να ακολουθήσω Μεταπτυχιακό στη Νευροψυχολογία και Γνωσιακές Νευροεπιστήμες βασίστηκε στην ανάγκη να κατανοώ σε βάθος τους νευρογνωσιακούς μηχανισμούς που επηρεάζουν την ανάπτυξη των παιδιών.
Η επιθυμία μου να παρέχω εξειδικευμένη υποστήριξη με οδήγησαν στην περαιτέρω εκπαίδευσή μου και πιστοποίησή μου στον τομέα της Θεραπείας Συμπεριφοράς, όπου το 2015 απέκτησα την πρώτη μετεκπαίδευση και πιστοποίησή μου στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς (ABA). Παράλληλα, έχω αποκτήσει πληθώρα πιστοποιήσεων σε τεκμηριωμένες και σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές που αφορούν τη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες (PECS Implementer, Advance Training in DIR Floortime, Video Modelling, Practitioner Certification in Autism, Anxiety & Language Disorders, Advanced Training in ABA and Developmental Disorders (Autism & ADHD) κ.α.) . Μέσα από την εξειδίκευση που απέκτησα, ενίσχυσα την εμπειρία μου στην πρώιμη παρέμβαση, η οποία αποτελεί θεμέλιο για την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων στα παιδιά και καθοριστικό παράγοντα για τη μείωση των επιπτώσεων που ενδέχεται να προκύψουν από αναπτυξιακές δυσκολίες.
Επιπλέον, έχω εκπαιδευτεί στη γνωσιακή συμβουλευτική για παιδιά και εφήβους, καθώς και για τις οικογένειές τους, κάτι που μου επιτρέπει να σχεδιάζω ολοκληρωμένα προγράμματα αξιολόγησης και παρέμβασης. Αυτά τα προγράμματα επικεντρώνονται στη βελτίωση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και στην ενίσχυση της Θεωρίας του Νου, κρίσιμων παραμέτρων για την ομαλή ανάπτυξη των παιδιών. Η στρατηγική μου εστιάζει στη γενίκευση των δεξιοτήτων που αποκτώνται μέσα από τις θεραπείες, εντάσσοντάς τα ταυτόχρονα σε Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων, όπου τα παιδιά αλληλεπιδρούν με συνομηλίκους και ενισχύουν τις κοινωνικές τους ικανότητες σε πραγματικά περιβάλλοντα.
Για μένα, η επιτυχία ενός προγράμματος παρέμβασης εξαρτάται από τη συστηματική και αναλυτική παρατήρηση, την ενεργό συνεργασία με την οικογένεια του παιδιού και τη συνεχιζόμενη επικοινωνία με το σχολείο και τους άλλους ειδικούς που συμμετέχουν στη φροντίδα του. Η ολιστική προσέγγιση, η συνεχής αξιολόγηση και η εξατομίκευση των στρατηγικών παρέμβασης είναι τα κλειδιά για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών αποτελεσμάτων.